Monday, April 9, 2012

KELAS PEMULIHAN KHAS SK PARIT SETONGKAT, MUAR

Saya ingat nak tukar nama kelas. Dari Kelas Pemulihan Khas kepada satu nama yang lebih meningkatkan semangat. Saya tahu dah banyak sekolah yang tukar nama kelas Pemulihan kepada nama lain.

Kalau diingat-ingat, sedih pulak bila murid Pemulihan diletak label sebagai  'murid tak boleh ditolong' atau 'murid ke laut'... kadang-kadang keluar ayat, 'alaaa, biasalah, budak pemulihan..dah tak boleh buat apa dah..'.. jadi saya nak tukar nama kelas.

Oleh kerana, di SK Parit Setongkat ni kelasnya ikut abjad.. dari A- Arif sehingga Prasekolah Harmoni. Jadi saya akan ikut abjad jugalah. Mula-mula ingat nak guna abjad I- Inspirasi... fikir-fikir, mau habis 1 waktu nak tulis nama kelas je. Jadi saya pilih JAYA.. mudah! Kalau cikgu-cikgu nak sebut pun " Alaa, budak JAYA memang macam tuh..."... kan dah jadi doa yang lebih sedap.. :)

Mahu jumpa Cikgu Besar..minta izin tukar nama.

No comments:

Post a Comment