Friday, April 6, 2012

LINUS TEGAR TAHUN 1 DAN SARINGAN KHAS TAHUN 3

Tadi dapat info daripada guru LINUS tahun 1. Selepas saringan 1 yang lepas, murid tegar literasi adalah seramai 12 orang. Walaupun daripada 2 kelas berbeza, mereka akan masuk pada waktu yang sama sebab jadual waktu tahun 1 adalah sama bagi semua kelas. Numerasi tak konpem lagi. Mati aku!! Larikkkkk!!!

Alaa..12 orang...? apa ada hal 12 orang pun nak bising..cikgu biasa mengajar sampai 40 orang..! Mesti boleh! Tapi meja ada 8 je nih..bahan-bahan kebanyakkannya dah ada. Buku kerja pun dah ada. Cuma kena tambah meja je. Apa nak takut. Mengajar la sedaya mampu! Berusaha!!

Murid Tahun 3 pulak akan ada Saringan Khas minggu depan. Nak tengok seberapa literate dan numeratenya mereka-mereka ni sebenarnya. Ke mereka ini di terliterate dan ternumerate  sebab cikgu-cikgu dah 'mengarusperdanakan' mereka sebab nak jaga data sekolah. Yelah..kang kalau ramai sangat yang tak lepas saringan LINUS kang dapat lawatan sambil mengejut pulak.

Kementerian dapat tahu ramai murid yang diluluskan dalam saringan sedangkan mereka sebenarnya masih belum menguasai asas 3M. Senang cakap, banyak sekolah yang tipu mengolah data. Jadi sebelum masuk Tahun 4, ada pulak Saringan Khas ni. Kita buat jerla.

No comments:

Post a Comment