Thursday, April 5, 2012

Crossword Puzzle Generator

Hai cikgu-cikgu dan bukan cikgu yang tersinggah kat sini.

Saya nak share satu website yang boleh dapat banyak gambar yang boleh membantu dan juga taadaaaaaaaaa..crossword puzzle generator. Bila dah bosan-bosan, asik dok eja-eja-eja, sebut, eja, sebut, eja, cucuk kawan dengan pensel lagi. Mungkin crossword ni boleh buat dia duduk diam sambil pening kepala pikir. Selain Crossword puzzle, ada generator untuk mencari perkataan... cubalah!Mungkin untuk pengayaan setelah dah penat seminggu ngeja benda sama.

by the way, untuk crossword puzzle tu, saya generatekan (?) puzzlenya, tapi klu saya buat dalam bentuk gambar. Sebab kalau buat dalam bentuk ayat..alamatnya, sampai sudah tak siap. Mana nak baca klu, nak pahamkan, nak pikir eja cemana, nak tulis.

Macam ni, dah generate puzzlenya, saya potong, tampal kat kertas yang saya dah printkan gambar-gambar klunya..lepas tu potostat 6 keping..potostat kat printer sendiri jer.. Nak pergi potostat kat pejabat, buat penat jer panjat 20 anak tangga..sayangi lemak anda ye puan-puan.

ehhhh.. pongpangpongpang...mana website yang diwarwarkan itu? ini dia
http://www.edupics.com/

generator yang saya sibuk-sibuk bagitau tuh ada kat belah kiri. Cari jangan tak cari!

No comments:

Post a Comment